Thursday, April 14, 2005

The Tanzman [ Thomson ] Family in USA



November 07, 1921 Max Thomson [ Husband ] MASU ROXBURG 9 HASKINS STREET

At 4:33 AM, Arnon Herhskovitz said...

מצאתי את צאצאי משפחת טומ[פ]סון Thom[p]son הנ"ל. טרם פוענח הקשר המדויק למשפחת טנצמן Tancman מיכאל ז"ל, אך אנחנו עובדים על זה. שלבי הפעולה למציאת הצאצאים:
1. מיצוי המידע מאתר אליס איילנד: המניפסט הסרוק כלל את שמו האמריקאי של אבי המשפחה, אשר הגיע לפני האם והילדים: Max THOMSON, אשר התגורר במסצ'וסטס.

2. חיפוש במפקדי האוכלוסין של ארה"ב משנת 1930: חיפוש זה יכול להתבצע דרך אתרים רבים, והוא בתשלום. אבל, אתר
Ancestry מציע תקופת נסיון של שבועיים חינם, ובהחלט כדאי לנצל אותה. במפקד נמצאה משפחת טומסון THOMSON בבוסטון Boston, מסצ'וסטס (העיירה Roxburg אשר הופיעה במניפסט של אליס איילנד הינה פרבר של בוסטון), עם שמותיהם האמריקאיים החדשים: ההורים מקס Max ובסי Bessie, והילדים: Louis לשעבר: לייב Julius , Lieb לשעבר: יליק Jalik ו - Morris לשעבר: מושקו Moszko. אחותם, ברנדלה Brandla לא הופיעה בביתם, וייתכן שהסיבה לכך שהיתה כבר נשואה וחיתה בנפרד ועם שם משפחה אחר.


מפקד - 1930 בני משפחת Thomson מופיעים בשורות 89-85.
תודה ל - bilen מפורום "שורשים משפחתיים" ב"תפוז" על הסיוע הרב בשלב זה



3. חיפוש רישומי פטירתם של ההורים ו/או הילדים: החיפוש התבצע במנוע החיפוש של SSDI Social Security Death Index באתר RootsWeb, והוא בחינם. לא נמצאו כל תוצאות!!!

4. בקשת עזרה ברשימת התפוצה של האתר JewishGen: לאחר כשלון החיפוש ב - SSDI, שלחתי בקשת עזרה ב
רשימת התפוצה הכללית של האתר JewishGen. ההודעה נוסחה בנימוס ובתמציתיות, אך הכילה את כל המידע הדרוש מן המפקד (ולא הכילה מידע לא הכרחי מאליס איילנד).

5. קבלת סיוע מאנשי JG: בעקבות ההודעה, קיבלתי תגובות אחדות (כעשר בסה"כ), ואחת מהן כללה טיפ: חפש את משפחת טומפסון THOMPSON. ייתכן ונפלה טעות באחד הרישומים, או שפשוט החליפו בני המשפחה את שמם.

6. חיפוש חוזר ב - SSDI: לאחר קבלת הטיפ, חזרתי ל - SSDI, ושם חיפשתי בחיפוש מתקדם אנשים עם השם THOMPSON ושם פרטי כשמות הבנים, אשר קיבלו את מספר הביטוח הלאומי במדינת מסצ'וסטס. מצאתי 2 רישומים מעניינים:
א. Julius THOMPSON, נפטר בפלורידה.1988-1913 ב. Morris THOMPSON, נפטר במסצ'וסטס 1998-1907 .שנות הלידה תאמו לאלו המופיעות באליס איילנד ובמפקד (פלוס-מינוס שנה), והם היו היחידים עם שמות מלאים אלו אשר קיבלו את מספר הביטוח הלאומי במסצ'וסטס. הרגשתי שאלו הם!

7. מציאת Obituaries עבור יוליוס ומוריס: מקור מצוין לאיתור צאצאיהם של נפטרים בארה"ב הם ה - Obituaries (ובקיצור: Obit). אלו הם הודעות פטירה, המתפרסמות בעיתונים המקומיים/הארציים, ומפרטות את הטקסים לזכר המת. לרוב, מוזכרים קרוביו של הנפטר: הורים/אחים/ילדים/נכדים וכו'. לעתים טובות יותר, מצויינים גם קרוביו שנפטרו, ולעתים טובות אף יותר מצויינים גם שמות בני הזוג של הקרובים ומקום מגוריהם.
הנה אוביט לדוגמא, אשר מצאתי ברשת. חיפוש מקוון אחר Obit הינו משימה סבוכה ומפותלת, אשר עלולה להסתיים במפח נפש או בהצלחה גדולה, מה גם שלא לכל אדם מתפרסמת הודעה שכזו. כל מקרה חייב לקבל תשומת לב. כיוון שמעט הסתבכתי הפעם בחיפוש ה - Obit, שיגרתי בקשת חיפוש נוספת לאנשי ה - JG. הפעם, כללה ההודעה בקשה לחיפוש ממוקד עבור שתי הודעות הפטירה, וכללה את הפרטים הנחוצים מן ה - SSDI

.8. קבלת סיוע מהיר מאנשי ה - JG: בעקבות הודעתי השניה, קיבלתי תגובה מבחור נחמד ממסצ'וסטס, אשר מצא באחד ממאגרי המידע אשר הוא מכיר כי קיימים שתי הודעות פטירה לאנשים שחיפשתי: Julius, Morris THOMPSON. בנוסף, הוא מצא כי קיים אוביט עבור גברת בשם: [Bertha SANDBERG [THOMPSON. מוחי הקודח החל לחשוד כי Bertha היא לא אחרת מאשר Brandla, אחותם הנשכחת שלנו... "הסכמתי" לקבל את עזרתו של הבחור החביב וחיכיתי מעט... כעבור יום, הסתבר לי שהבחור הלך לספריה המקומית וצילם שם את האוביטים הדרושים, סרק אותם ושלח לי אותם בדוא"ל!!!


ג'וליוס - Juliusמוריס - Morrisברטה - Berthaדויד - David



9. חיפוש הצאצאים המופיעים בהודעות הפטירה: מהודעות הפטירה ששלח לי הבחור מארה"ב, התברר כי אכן Bertha היא אחותם של Julius, Morris, Louis, וכי נכון לשנת 1998, לואיס לא נפטר. איני יודע עדיין אם הוא בחיים כיום או לא... הופיעו בהודעות אלו שמות הילדים (כמעט כולם עם מקומות מגוריהם) של כל האחים, ובאף אחד מהם לא הופיעו שמות הנכדים או בני הזוג. בעזרת חיפוש בגוגל, מצאתי את כתובותיהם ומספרי הטלפון של הילדים (בתיבת החיפוש הרגילה, הקשתי שם מלא ומקום מגורים, התוצאות מספר הטלפונים מתקבלות מעל תוצאות החיפוש הרגילות), אך לא הסתפקתי בכך...

10. חיפוש דוא"ל של הבנים של הנפטרים: אתר מצוין לקבלת מידע כללי על משפחות בארה"ב הוא MyFamily People Finder, המאפשר לקבל "תמונת מצב" (לא עדכנית במיוחד) על אנשים הגרים באותה כתובת (לרוב אלו, כמובן, משפחות), כולל גילאי האנשים. חיפוש אחר FLORENCE DROBNIS, בתו של Morris THOMPSON (כמופיע באוביט שלו) העלה כי שם בעלה הוא Jack. כיוון שחיפוש בגוגל אחר המחרוזת: "Florence DROBNIS" לא העלה דבר, חיפשתי את בעלה: "Jack DROBNIS", וכך מצאתי את האתר של מועדון המחשבים בו הוא חבר, ובו מופיע הדוא"ל שלו. חזרתי על הפעולה לגבי כל אחד מן המופיעים בהודעות הפטירה: חיפוש שמו בגוגל, חיפוש שמו ב"אתר המשפחות" וחיפוש בני משפחה נוספים בגוגל, על מנת למצוא כתובות דוא"ל ולשלוח להם הודעה. שלחתי דוא"ל לג'ק ולעוד אחד מן הצאצאים שהופיעו. בהודעה סיפרתי מעט על פרוייקט "נצר אחרון" ומעט על המשפחה בארה"ב. המטרה היתה לבדוק האם הוא קשור למשפחה מאליס איילנד ומן המפקד, וליצור קשר ראשוני עמו.

11. ג'ק עונה לדוא"ל. לא חלפו שעות רבות וקיבלתי תשובה מג'ק בדוא"ל. הוא אכן בעלה של בתו של Morris בנם של Max ו - Bessie!!! סיפרתי לו בדוא"ל חוזר את הסיפור כולו: קורותיו של מיכאל, הסיפור על הקרובה מארה"ב שהופיעה בארץ והעובדה שאנו בודקים כרגע אם הרישום באליס איילנד הוא של בני משפחה של מיכאל ז"ל. ביקשתי ממנו פרטים הידועים לו על עברה של המשפחה והפניות לבני משפחה שאמורים לדעת פרטים אלו.
12. כעת, אני מחכה לתשובה מג'ק!!!

הערה: החיפוש הנ"ל - למרות שהוא נראה מסובך במבט ראשון - הוא סדור, יחסית, ופועל בצורה שיטתית. אותה שיטה עשויה לעבוד גם במקרים אחרים, אך היא עלולה להיתקל בקשיים רבים, למשל:
1. אי-איתור המשפחה במפקדים, אם בגלל הגיעם לארה"ב אחרי 1930 (שנת המפקד האחרון הזמין כרגע), אם בגלל שגיאות ברישום ואם בגלל אי-ידיעת השמות האמריקאיים שאמצו להם האנשים.
2. אי-איתור הנפטרים ברשימות SSDI, אם בגלל שנפטרו לפני 1962 (אז החלו הרשימות) ואם בגלל רישום בשמות לא מדוייקים או חלקיים (לעתים, למשל, מופיעה רק האות הראשונה מן השם הפרטי).
3. אי-מציאת הודעות פטירה.בכל זאת, כדאי לנסות וכדאי להתאמץ. אם לא הולך בדרך זו - יש תמיד דרכים אחרות, ותמיד תמיד כדאי להתייעץ עם אחרים!
בהצלחה,ארנון